Dolga
zima je bila za nami. Hvala bogu! Letos smo trije pari motoristov še težje
čakali na pomlad. V dolgih zimskih dnevih smo namreč naredili načrt za
ogrevalni izlet po naši bivši Jugi, točneje po Bosni in Dalmaciji. Na žalost
smo težko uskladili dopuste, tako da smo našo pot morali oklestiti na skromnih
pet dni.
Točno na
sredi tedna so se Vanda, Zdenka, Rajko in Rado podali na pot. Zaradi mojih
obveznosti v službi sva z Vlasto štartala iz Ljubljane dobre tri ure za njimi.
Že prej smo se dogovorili, da bodo za vse poiskali prenočišče nekje v bližini
Banja Luke. Tako nama z Vlasto ni bilo treba skrbeti, da bi ostala brez
prenočišča.
Kot
rečeno, je Robi junior Vlasto pripeljal do Ljubljane, nakar sva, rahlo nervozna
zaradi pozne ure, sedla na motor in se podala v zasledovanje prijateljev.
Kjub
temu da nisva ljubitelja avtocest, sva se zaradi časovne stiske zapodila po
dolenjki in čez dobro uro prispela do Obrežja, kjer sva dotočila gorivo. Kot
pravi kavalir sem Vlasti dal dovolj časa, da je v miru pokadila dve cigareti.
Takoj po
prečkanju meje sva spet zapeljala na avtocesto in odbrzela mimo Zagreba. Ob
nadaljevanju poti, mimo Velike Gorice in Kutine, sem pomislil, da po tej cesti
nisem potoval že več kot štirinajst let in da sem bil v Banja Luki, kot mlad
Alpetourov sprevodnik, nazadnje leta 1984. Neverjetno, kako čas beži.
Po dobri
uri vožnje sva se zaustavila na Lipovljani, kjer so naju takoj pričeli oblegati
fantiči, ki so nama hoteli očistiti motor. Kljub temu da vem, kako težko si
prislužijo
kakšno
kuno ali euro, sem zavrnil njihovo uslugo. Dragi moji, je že tako, da je bil
motor močno umazan od mušic, ampak tudi njihova voda ni bila dosti bolj čista.
Privoščila
sva si domače polpete, ki jih je Vlasta pripravila za kosilo in za na pot, saj
dobro ve, da so moja najljubša hrana. Kljub temu da sem ob večerji neznansko
užival, sem med prebavljanjem uspel Rajku poslati SMS, da nama do bosanske meje
manjka le še trideset kilometrov. Že čez nekaj trenutkov sva dobila povratno
informacijo, da so ostali popotniki priskrbeli prenočišče nasproti letališča
Banja Luka. Moram priznati, da sva si oddahnila, saj do počitka ni bilo več
daleč, čeprav se je kasneje izkazalo, da več kot sva v tistem trenutku
pričakovala.
Zadovoljna
sva krenila dalje in kmalu prispela do Okučanov, kjer sva zavila z avtoceste na
tako imenovano magistralo. Noč je že dobivala svojo pravo podobo, zato nisva
mogla voziti tako hitro kot prej. Klub temu sva, mimo restavracije »SLOŽNA
BRAČA«, kjer smo včasih malicali, dokaj hitro prispela do Save. Na mostu preko
mejne reke proti bosanski mejni kontroli pa se je promet ustavil. Gostota
prometa in počasnost ali pa doslednost policistov sta opravili svoje. Na prehod
čez mejo sva čakala več kot petnajst minut. Nasprotni promet in strog
policistov pogled mi nista dovoljevala, da bi se zapeljala mimo kolone bliže
meji. Kljub temu sva prispela do bosanskega policista, ki je temeljito
pregledal najina potna lista in naju vpisal v veliko knjigo, za kar je
potreboval kar nekaj časa. Kasneje sem dojel, na kakšne probleme je naletel pri
vpisovanju. Carinik je svojo dolžnost opravil hitreje. Bolj formalno naju je
povprašal, če imava »kaj za prijavit«, edino to ga je skrbelo, da ne »švercava«
droge.
Takoj po
prečkanju meje naju je pozdravil napis v cirilici: »DOBRODOŠLI V REPUBLIKI
SRBSKI«. Pod njim je bil tudi angleški prevod dobrodošlice. Ta napis pa me ni
toliko presenetil, kot so me presenetili vsi smerokazi in krajevne table, saj
so bili vsi napisi v cirilici. Ker je preteklo že kar nekaj časa, odkar sem nazadnje
bral cirilico, sem s tem imel kar nekaj težav. K sreči sem hitreje uganil ime
kraja, kot pa sem to prebral na smerokazu, tako da zaradi tega nisva zašla. Mi
je pa, ko sem si opomogel od šoka, prišlo na misel, zakaj je policist tako
obračal najina potna lista. Pri prebiranju je imel z latinico očitno več težav
kot jaz s cirilico.
Pri
nadaljevanju poti sva, kljub trdi temi, opazila, da je v razvoju Bosna ostala
daleč za nami. Ob cesti, če se ji lahko tako reče, so bile revne in slabo
grajene hiše, polno nesnage in nenazadnje starih avtomobilov, v glavnem
»jugoproizvodov«. Tudi obnašanje ljudi v prometu je bilo podobno. Avtomobili
parkirani kar po cestah, seveda bog ne daj s prižganimi lučmi, še celo nekateri
vozeči jih niso prižgali. Seveda niso kolesarji nič boljši, da o pešcih sploh
ne govorim. Pravila prednosti skorajda ne poznajo, tako da ne smeš biti
presenečen, če te kdo, za naše razmere, grobo izsili. Del kulture pač.
Ob
prebiranju imen krajev, skozi katere sva se peljala, sem bil kar malo razočaran
nad sabo. Res sem se spomnil vsakega imena kraja, ki sem ga prebral, nikakor pa
si nisem uspel priklicati v spomin slik teh krajev.
Počasi
sva prispela do prenočišča. Tu se je pokazalo, kako dolgih je lahko šestdeset
kilometrov, ki so naju ločili od zadnjega počitka do cilja. Motela ni bilo
težko najti, saj
je Rajko
zelo nazorno opisal njegov položaj, za povrh pa naju je ob cesti pred njim že
čakal Rado in nama veselo mahal.
Oddahnila
sva si, ko sva se pridružila prijateljem za bogato obloženo mizo. V čast
srečnemu snidenju smo nazdravili. Hvaležna sva jim bila, da so izbrali motel,
ki je bil tako blizu meje, da se nama ni bilo potrebno še dalj časa voziti po
temi.
Motel je
bil lepo urejen, lastniki pa prijazni. Za nameček dobri večerji smo dobili še
pirhe. Sprva sem že pomislil, da morajo biti že zelo stari. K sreči sem se, še
preden sem zinil neumnost, spomnil, da pravoslavci šele sedaj praznujejo veliko
noč.
Veseli
snidenja smo še malo posedeli za mizo, poklepetali in preverili plane za
naprej, nato pa odšli po sobah in, mislim da vsi, hitro zaspali.
Kot že
rečeno, je bil motel lepo urejen in tudi notranjost ni zaostajala za
zunanjostjo, bil je tudi poceni, saj je nočitev z zajtrkom (omleta s šunko)
stala le 12 eurov. Moteč je bil le promet, ki je bil presenetljivo gost tudi
ponoči. Ravno zaradi tega prometa sem se prvič prebudil že pred šesto uro,
kasneje sem izvedel, da so tudi ostali imeli enako težavo. Razočaranje pa mi je
prinesel zvok vozečih vozil po mokri cesti. Glede na to, da so bile zvečer na
nebu zvezde, ki so nam napovedovale lepo vreme, kar nisem mogel verjeti, da
prav slišim. Zato sem pogledal skozi okno in razočaran ugotovil, da je ponoči
padal dež, ki pa je proti jutru ponehal. Tudi nebo nad nami nam ni obetalo nič
dobrega. Kamorkoli si se ozrl, povsod so bili deževni oblaki. Podaljšal sem
spanje do pol osmih, ko me je poklical Rado, ki je bil pokonci že od ranih
jutranjih ur in nam je skuhal kavo.
Pri
pitju kave smo z veseljem ugotovili, da se je pričelo jasniti, pa tudi ceste so
se že sušile. Po obilnem zajtrku smo počasi natovorili motorje, se poslovili od
gostiteljev in se zapeljali proti Banja Luki, kamor smo prispeli že čez nekaj
kilometrov. Skozi dokaj lepo urejeno mesto smo se le zapeljali, saj v njem ni
bilo nič posebnega, za kar bi se bilo vredno ustavljati. Mesto kot mesto pač.
Bili pa smo, kot tudi kasneje v vseh mestih, še posebej v osrednji Bosni,
atrakcija za domačine. Motorji so v teh krajih kljub vsemu redkost.
Nekaj
kilometrov naprej smo ob Vrbasu opazili še en nov, lepo urejen motel, z velikim
parkiriščem, lepo restavracijo ob reki in lastnim minigolf igriščem. Prav
neverjetno je, kako si v Bosni revščina in bogastvo podajata roki. Spričo
prijetnega ambienta smo se odločili, da tam popijemo kavico.
Pot nas
je potem kar nekaj časa vodila ob Vrbasu. Cesta je v takem stanju, da se bog
usmili. Sicer dovolj široka in ravno prav zavita, samo izredno slabo vzdrževana
in luknje v asfaltu ponekod presegajo meje normale, tako površinsko kot
globinsko. Če nisi dovolj pozoren, se ti hitro zgodi, da poškoduješ gumo ali pa
celo razsedlaš svoj motor. Slab vtis zaradi ceste pa je vsekakor popravila
čudovita pokrajina, še posebno ozek kanjon ob Vrbasu, v katerem je prostora
dobesedno samo za reko in cesto, ob kateri se vijejo visoke skale. Med Bočcem
in Crno Rijeko smo se povzpeli še na nižji prelaz, s katerega se nam je odprl
prelep pogled na dolino reke Vrbas. Ob spustu z omenjenega prelaza smo naleteli
na zaporo ceste, tako da smo morali peljati po obvozu preko Mrkonjič Grada do
Jajca. Res je, da smo tako videli še eno mesto več,
na
žalost pa nam je to tudi vzelo kar nekaj časa, ki nam ga je ta dan že tako
primanjkovalo.
Tako smo
počasi, malo pred Jajcem, zapustili Srbsko krajino in napredovali proti
bosanski prestolnici. Ker so bile ceste res bolj slabe, kot smo pričakovali,
nam je bilo
vedno
bolj jasno, da nas čaka še dolg in naporen dan. Ob tem naj omenim še eno
zanimivost, ki sem jo opazil. Vsi prometni znaki, ki imajo dopolnilne
table, imajo le-te napisane tudi v
angleščini. Poleg tega pa ima SFOR na posameznih delih ceste posebne omejitve
hitrosti za svoja vozila, ki so nižje od običajnih.
Ob
vzpenjanju na nizke prelaze in spuščanju nazaj v doline smo uživali v pogledu
na lepo pokrajino. Vzdušje nam je občasno pokvarilo le pršenja dežja, ki pa na
srečo ni prešlo v pravi naliv. Za seboj smo puščali kilometre in prijetna
mesteca kot so Donji Vakuf, Travnik in Vitez. V teh krajih smo tudi prvič
naleteli na bolj vidne sledove zadnje vojne. Srbska krajina v okolici Banja
Luke praktično ni bila poškodovana, vsaj mi tega nismo opazili. Povsem drugače
je bilo v Donjem Vakufu, kar pa se je še stopnjevalo v Travniku in Vitezu,
sploh pa v manjših krajih ob njih.
Počasi
toda vztrajno smo se približevali Sarajevu. Tudi cesta v bližini Zenice je postala
bolj široka in bolje vzdrževana, tako da smo mimo Kaknja, Visokega in Ilijaša
kar padli v Sarajevo, sploh če bi primerjali hitrost vožnje s prejšnjo. Tik
pred Sarajevom je promet postal bolj gost, toda z motorjem se je dalo še nekaj
malega profitirati s prehitevanjem. Tako smo kar naenkrat zapeljali na eno od
glavnih avenij, po kateri je potekal promet po široki tropasovnici.Takoj ob
vstopu v mesto nas je streznil pogled na več na pol porušenih stolpnic, ki so
dajale vtis, da se bodo zdaj zdaj dokončno podrle. Sledilo je novo
presenečenje. Na eni od stolpnic se je na balkonu sušilo perilo, kar je bil
dokaz da v teh ruševinah živijo ljudje. Res si ne znam predstavljati, od kot
tak pogum ljudem, da si upajo živeti v pravih razvalinah, saj je, tako na oko,
v posameznih stolpnicah manjkala skoraj polovica sten. Res ne vem, ali je to
pogum ali nemoč, ker nimajo kam. Po drugi strani pa se je le nekaj ulic naprej
bohotila nova, moderna stavba, v kateri so prostori UNPROFORJA. Kar samo od
sebe se ti zastavi vprašanje, zakaj oziroma za koga je mednarodna pomoč.
Kljub
temu pa da se je veliko govorilo o hudo poškodovanem Sarajevu, bi si upal
trditi, da je porušen bistveno manj kot Mostar, vsaj deli mesta, ki smo jih
videli. Praktično so porušene le, če se lahko tako reče, omenjene stolpnice, poslovna stavba
Oslobođenja in še nekaj drugih poslovnih stavb. Na ostalih hišah in stolpnicah
pa so vidni le sledovi obstreljevanja. Kot že rečeno, sem imel občutek, da je
Mostar dejansko popolnoma porušen, če ga primerjaš s Sarajevom.
Zgodovina |
Rajko
nas je preko celega mesta pripeljal naravnost na Baščaršijo. Tam smo parkirali
motorje. Takoj se je ob nas pojavil fotograf s polaroidnim fotoaparatom in se
ponudil, da nas fotografira. Sklenili smo kupčijo, pod pogojem, da nam še čuva
motorje. Biznis je biznis, zato je pristal. Ko smo dobili fotografijo, smo
ugotovili, da je zgodovinska, tako zaradi posnetka samega ( naša druščina v
Sarajevu ) kot tudi glede kvalitete.
Fotografija
je bila namreč res videti, kot bi bila narejena v zgodovini. No pa nas to ni
motilo, saj nam je šlo bolj za varnost naših motorjev, to pa smo s
fotografiranjem tudi kupili.
Sprehodili
smo se po trgu in malo »pofirbcali« po trgovinicah. Pred eno od teh je prijazni
trgovec Vlasti podaril miniaturno pipo. Še dobro, da nisem ljubosumen. Kljub
temu da je bilo na Baščaršiji veliko ljudi, smo si nekako priborili prostor v
čevabdžinici »Željo 2« in si privoščili čevape v kajmaku. To pa je hrana. Po
posvetu z natakarjem in njegovim prijateljem smo se odločili, da naše poti ne
bomo nadaljevali preko Foče in Bileče, ker je tu bojda slaba cesta, pač pa
preko Mostarja.
Ker nas je čas že krepko
priganjal, smo se na hitro odpravili, čeprav bi se radi še malo sprehodili po
Sarajevu. Pa kdaj drugič. Po nekaj kilometrih smo nahranili še naše motorje,
nato pa urno proti morju. Cesta je bila res boljša kot tista, ki smo je bili
vajeni od zjutraj, rahla utrujenost pa nam je jemala moči, da bi si bolje
ogledali kraje, skozi katere smo potovali.
Preko
prelaza Ivan sedlo smo se spuščali proti Konjiču. Tu je Vando in Rajka napadel
pes, ki je pritekel iz hiše ob cesti. K sreči je samo stekel za njima, nato pa
se ulegel v travo ob cesti, mirno opazoval Zdenko in Rada, nato pa se spet
podal v tekmo z nama. Še dobro, da je tekel za nami in nam ni skočil pred
motorje, ker bi se lahko
končalo
bolj nesrečno. Tako pa nam razen tega, da nam je nagnal malo strahu v kosti, ni
storil žalega.
Ko smo
prevozili Jablanico, smo naredili še eno kratko pavzo ob kavici, nato pa nadaljevali
pot ob lepi dolini Neretve proti Mostarju, kjer nam je dež, ki je ves dan
grozil,
nehal prizanašati. Bolj ko smo se približevali morju, bolj je deževalo. Ker ob
cesti ni bilo drugega bolj primernega prostora, smo se zaustavili kar na
manjšem izogibališču in si v zavetju drevja oblekli dežne kombinezone. Malo
bolj previdno
smo
nadaljevali proti meji, kjer so nas policisti na hitro spustili naprej. Ne vem,
ali je bilo to zato, ker so sočustvovali z nami, ker nas je pral dež, ali pa
zato, ker jim je Rajko povedal, da smo kolegi. Kakorkoli že, kot bi mignil, smo
bili na jadranski magistrali, kjer je prenehalo deževati.
Na
žalost nas je takoj po Neumu ujela noč, tako da nismo mogli uživati v pogledu
na lepe zalivčke ob cesti. Ko smo prispeli v Štikovico k naši novi gostiteljici
Vesni, je bila že trda tema. Vidno si je oddahnila, ko nas je zagledala, saj jo
je spričo pozne ure že skrbelo za nas. Lepo je občutiti toplino sprejema, ki
nam jo je nudila, čeprav smo bili zanjo, z izjemo Vande in Rajka, tujci. Na
hitro smo se razpakirali. Vesna nam je prinesla domače žganje, da se ne bi
prehladili, pa še dobro kavico nam je skuhala. Malo smo poklepetali, potem pa
smo odšli še v bližnjo gostilnico na plaži, kjer smo kljub pozni uri dobili
večerjo.
Po
večerji smo se prijetno utrujeni, pa kljub temu zadovoljni, odpravili spat.
Po
dobrodejnem spancu smo si zjutraj najprej privoščili kavico, nato pa se resno
lotili dela. Ženski del naše odprave je počistil apartma, moški pa smo oprali
od prahu in blata umazane motorje. Po čistilni akciji je sledil odhod v
prestolnico južne Dalmacije Dubrovnik.
Po poti
proti njemu smo si ogledali mogočen viseči most, ki bo popotnikom skrajšal pot
mimo Komolca. Ker so ga uradno odprli šele v soboto, smo se morali podati še po
stari poti okoli zaliva.
Malo
pred Komolcem sva z Vlasto opazila reko, ki izvira izpod visokega hriba in se
že po nekaj sto metrih izliva v morje. Nikjer pa nisva videla table, na kateri
bi bilo ime te zanimive reke, kasneje pa sva tudi pozabila povprašati Vesno po
njem. Tako še danes ne vem, kako se imenuje, pač pa sem od svoje mame dobil
preverjeno informacijo (ustno izročilo domačega šoferja avtobusa), da je to
najdaljša plovna reka na svetu, čeprav je dolga le nekaj sto metrov, saj je
bojda edina reka, ki je plovna od svojega izvira pa vse do izliva v morje.
Prispeli
smo do Dubrovnika, kljub temu da se nismo mogli peljati po novem mosta, za
katerega se lokalni veljaki nikakor ne morejo zediniti, po kom naj ga
poimenujejo.
Izbirajo
med bivšim predsednikom Hrvaške dr. Franjem Tuđmanom in Dubrovnikom. Kakorkoli
bodo že izbrali, da bi le most dobro služil svojemu namenu.
Motorje
smo parkirali na lično urejenem in brezplačnem parkirišču, namenjenem motorjem
in mopedom. Lepa poteza mesta Dubrovnik, po kateri bi se lahko zgledovali tudi
v drugih mestih.
Peš smo
se napotili po dubrovniških ulicah in si na koncu Straduna v manjši trgovinici
kupili sendviče, ki smo jih pojedli pod spomenikom na tržnici. Prijetno siti
smo se po stopnicah vzpeli na mestno obzidje in se sprehodili po njegovi južni
strani.
Dubrovnik |
Čeprav
vreme ni bilo najboljše, je bilo vroče, pravzaprav soparno, zaradi česar smo si
namesto obhoda po celotnem obzidju privoščili kozarček osvežilne pijače pri
Antu, najinem znancu iz lanskega obiska Dubrovnika.
Po
osvežitvi smo se odločili, da se z ladjo odpeljemo na bližnji otok Lokrum.
Vendar pa smo se v pristanišču premislili, ker so se iz smeri Cavtata
Dubrovniku približevali nevihtni oblaki. Napravili smo še manjši krog po ulicah
starega mesta, nekaj časa celo pod vodstvom kar preveč prijaznega Anteja, ki
nam je razkazal kar nekaj znamenitosti.
Pozno
popoldne smo se vrnili v naš apartma. V senci na terasi smo malo polenarili in
prijetno pokramljali z Vesno in njenim sinom Stjepanom. Proti večeru smo
začutili
lakoto.
Po posvetu s Stjepanom smo se odločili za restavracijo na drugi strani zaliva.
Kar nekaj časa smo potrebovali, da smo se odločili, ali gremo peš ali z
motorji. Ker smo imeli konec koncev dovolj časa, smo se odločili za skoraj eno
uro dolg sprehod ob obali. Med tremi lokali, od katerih v enem še niso pričeli
pripravljati hrane, smo izbrali prijetno gostilnico, postavljeno ob obali.
Vzdušje je bilo spričo okolja zelo lepo, nad hrano pa nismo bili ravno
navdušeni. Vanda in Rajko sta, s črno rižoto in makaroni, imela srečo pri
izboru. Ostali pa smo bolj kot ne imeli dolge nosove. Zdenka in Rado sta dobila
neokusno meso z žara, Vlasta hladnega piščanca, jaz pa majhno porcijo lignjev.
Vse to pa nam ni moglo pokvariti prijetnega razpoloženja.
Po
sprehodu do apartmaja smo si, kljub pozni oziroma zgodnji uri, privoščili še
kavico, nato pa se odpravili spat.
Naj bo
slišati še tako enolično, ampak dan smo zopet pričeli s kavo. Po pospravljanju
prtljage smo poravnali še smešno nizek račun za spanje. Za lepo urejen in prostoren
apartma, ki stoji na skoraj idealni lokaciji, je vsak par odštel simboličnih 22
eurov za dve nočitvi. Zahvalili smo se našima gostiteljema in se poslovili od
njiju. Vlasta mi je v solzah rekla, da v bodoče ne bomo več hodili k tako
prijaznim ljudem, ker je potem slovo od njih zelo težko.
Pot do
prvega počitka v prijetnem mestecu Ston nam je hitro minila. Od daleč, kar izza
mize v kafiču, smo si ogledali mestno obzidje, nato pa nadaljevali pot preko
meje do bosanskega Monte Carla – Neuma. Tu smo dotočili gorivo in si privoščili
zajtrk in manjše nakupe v bližnji trgovini. Z Vlasto sva ugotovila, da so
cigareti še vedno bistveno cenejši kot doma. Poleg tega pa so imeli reklamno
prodajo cigaret BOSS, tako da sva ob nakupu cigaret dobila še reklamno čepico.
Zanimivo, da sva jo dobila v Bosni, čeprav cigarete izdeluje Tobačna tovarna
Ljubljana.
Na meji v Metkovičih je bosanski policist od
nas zahteval zelene karte za motorje, pa tudi drugače je svoje delo opravljal
strogo in dosledno.. Omehčal se je, ko mu je Rajko poklonil nalepko PSS-ja.
Potem se mu je razvezal jezik in hitel je pripovedovati, da je služil vojsko v
Sloveniji. Prav neverjetno, ne samo v Sloveniji, celo na Bledu, v hotelu
Svoboda je služil domovini. Ko sva mu z Vlasto povedala, da prihajava z Bleda,
nas pa kmalu ne bi spustil naprej, samo da bi še lahko poklepetal z nami.
Preko
Čapljine smo se odpeljali do Medžugorja, kjer so si Zdenka, Vanda, Vlasta in
Rado ogledali cerkev, Z Rajkom pa sva med tem počivala ob kavici. Za spomin na
to romarsko mesto smo še nekaj nakupili, nato pa nadaljevali našo pot preko
Čitluka do Mostarja.
Ob
vožnji po Mostarju sem imel občutek, da sta Zdenka in Rado osupla nad sledovi,
ki jih je v tem mestu pustila vojna. Verjetno sta šele sedaj dojela, da nismo
pretiravali, ko smo jima pripovedovali o groznem razdejanju in porušenih
stavbah. Pravzaprav so tu porušene cele ulice in ne le posamezne hiše.
V
gostilnici, razpeti po skalah nad Neretvo, smo naročili čevapčiče v kajmaku.
Bili smo neprijetno presenečeni, ko nam je natakar prinesel pleskavice. Res da
je zmes enaka, ampak čevapi so čevapi. Tudi v primerjavi z lansko porcijo v
isti gostilni sem
lahko le
razočaran ugotovil, da je bistveno manjša, pa tudi nič več tako okusna. Na
žalost je tudi tu porast turizma pustil negativne sledi.
Ob
dolini Neretve smo spet zapustili Mostar in kmalu prispeli do meje, kjer nam je
policist, ki smo ga spoznali prej, le pomahal in nas brez procedure spustil
naprej.
V
nadaljevanju poti smo dohiteli tovornjak, ki je vozil zelo počasi. Počakal sem,
da nasproti ni bilo prometa, nato pa sem ga pričel prehitevati. Šofer pa se je
v tistem trenutku odločil, da bo zavil v levo, kaj je to smernik, verjetno še
ni slišal. Pred trčenjem v njegov bok sta me rešila Rado, ki mu je potrobil, in
pa moji refleksi. Tovornjak se je dobesedno ukopal na sredi ceste, jaz pa sem
sunkovito odvil in ga obvozil. Vlasta se me je v strahu tako oklenila, da sem
se bolj prestrašil nje kot pa tovornjaka. Hvala bogu se je vse srečno končalo.
Čeprav nisem pretirano veren sem pomislil, da naju je morda pazila Marija,
katere svetišče smo obiskali v Medžugorju. Kdo ve?
Od
izliva Neretve v morje pri Pločah proti Makarski in naprej proti Splitu smo
uživali tako v zanimivi obali s prelepimi zalivčki, kot v slikoviti in lepo
speljani cesti, ki motoristom nudi tiste prave užitke. Kar prehitro smo
prispeli do Podstrane, kjer smo se ustavili v penzionu Martin, kjer sta lanski
dopust preživela Zdenka in Rado. Res sta uživala v raju na zemlji. Tu smo
naleteli še na tri motoriste iz Nemčije, ki so počivali in si nabirali moči
pred nadaljevanjem poti.
Švignili
smo še mimo Splita in kot bi mignil smo bili v slikovitem mestu Trogiru, od tam
pa je bilo le še nekaj kilometrov do vasice Arbanije na otoku Čiovo, kjer smo
pri Nadi in Donku prespali še zadnjo noč na našem potovanju.
Donko
nas je pričakal na terasi hiše in nas v dobrodošlico prijazno pozdravil, Nada
pa nam je pripravila okusno večerjo, ki se je pričela z juho, ki smo jo v teh
dneh že močno pogrešali. Po večerji smo še malo posedeli za mizo, ob kozarcu
vina pa so se nam vsem razvezali jeziki, tako da smo klepetali še dolgo v noč.
Po
obilnem zajtrku, ki ga je spet pripravila mojstrica dobre hrane in
gostoljubnosti Nada, smo se zopet s težkim srcem poslovili od gostiteljev. Radi
bi ostali in v miru uživali vsaj še kak dan. Ampak morali smo se vrniti domov,
saj smo v ponedeljek, čeprav neradi spet šli v službe. Za nočitev in dobro
obloženo mizo ob večerji in zajtrku smo odšteli po 40 eurov na par.
Trogir |
Takoj ko
smo zapustili Trogir, smo se pričeli vzpenjati po serpentinah in se preko
Boraje podali proti Šibeniku. Malo pred njim nas je ujel dež. Pogled v oblačno
nebo pred nami nas je prepričal, da smo se ustavili in oblekli dežne
kombinezone. Že po nekaj kilometrih vožnje pa je prenehalo deževati. Kljub temu
se nismo slekli in smo nadaljevali pot po dolgi ravni cesti, na kateri te vsake
toliko časa preseneti oster ovinek, mimo Benkovca, skozi porušeni Islam, Grčki
in Latinski, do Masleničkega mostu, kjer smo si privoščili kratko pavzo.
Cesta od
mostu pa do Karlobaga nas je spominjala na bosanske ceste. Edino ta del
jadranske magistrale je namreč ostal še predvojni in temu primerno iztrošen in
dotrajan. Morda smo bili še bolj občutljivi na tako cesto, ker smo bili že vsi
malo utrujeni od celodnevnih voženj, verjetno pa tudi malo nerazpoloženi zaradi
iztekajočih se počitnic.
V Senju
na črpalki smo srečali skupino motoristov iz Dubrovnika, ki so se vračali iz
Istre. Zaupali so nam, da tam močno dežuje, drugače pa so po poti mimo Reke
imeli dobro vreme, samo pri Crikvenici jih je malo poškropilo.
V
upanju, da bomo tudi mi imeli podobno srečo, smo nadaljevali našo pot proti
domu. Res smo jo imeli, saj nam je vreme dobro služilo do domače zemlje. Na
žalost pa smo v Ilirski Bistrici zapeljali na od dežja razmočeno cesto. Pogled
nad Knežak pa nam je govoril, da bomo še hudo mokri, preden bomo prišli do
doma. Odločili smo se, da nadaljujemo pot do prve gostilne ob cesti, kjer si
bomo privoščili pozno kosilo.
Hud
naliv pa nam je prekrižal načrte takoj na koncu Ilirske Bistrice. Tako se po
tem, ko smo si spet nadeli dežne kombinezone, nismo več ustavljali vse do
počivališča Lom, kjer je dež spet ponehal. Vsi smo se strinjali, da smo kljub
polurnemu močnemu nalivu imeli več kot le srečo z vremenom, saj nam je, glede
na nestalno vreme, ki nas je spremljalo, dež vseeno prizanašal. Le premočeni,
kot smo bili, smo izgubili ves apetit in smo vsi želeli čim prej priti domov.
Zato smo
se brez zaustavljanja zapeljali mimo Ljubljane in se nasproti Gorenjskega sejma
z mahanjem poslovili od Zdenke in Rada. Kasneje smo si pomahali še v Podvinu,
kjer sta Vanda in Rajko zavila proti Mišačam, midva pa proti Bledu.
Tako smo
se po petdnevnem druženju kar na hitro razšli. Mogoče bi bilo prav, da bi se
poslovili bolj počasi in morda mimogrede skovali načrt za nov izlet. Verjetno
pa je tudi res, da po prevoženih 1820 kilometrih in kar prijetno utrujenih
zadnjicah ne bi prišli do kakšne dobre ideje.
Upam da
bomo, ko se bomo malo odpočili in uredili vtise, še kam skupaj šli. Mene je ob
pisanju tega potopisa že pričel spreletavati tisti čudni nemir, ki te vleče v
nove kraje in te vrača v stare, že poznane.
Ni komentarjev:
Objavite komentar