Po dolgem zimskem
počitku in nekaj krajših izletih sva se z Vlasto na hitro odločila, da greva na
manjši potep, seveda z motorjem. V nedeljo zvečer sva pripravila prtljago za
tri dni in natovorila najino Hondo. Šele takrat sva se začela dogovarjati, kam
bova pravzaprav šla. Med tremi možnostmi; morjem, Madžarsko in Bavarsko, sva se
odločila za slednjo, in sicer za obisk gradov Ludvika Bavarskega.
V ponedeljek dopoldan
sva najine delodajalce še zadovoljila s prisotnostjo v službi, zgodaj popoldan
pa sva v prelepem sončnem dnevu že potovala proti Jesenicam in naprej skozi
karavanški predor v Avstrijo. Kljub prelepemu pogledu na s soncem obsijano
Koroško je bila pot po avtocesti mimo Beljaka in Spittala kar malo dolgočasna. Vlasta je kmalu začela
vztrajno tolči s čelado ob mojo. Še dobro, da jo poznam, da sem takoj ugotovil, da si je
spet privoščila spanje. Ker je nikakor nisem uspel zdramiti, sva prvo pavzo naredila že pri Millstattskem
jezeru.
Po počitku in
ko mi je sopotnica trdno obljubila, da se ne bo več »švercala«, sva nadaljevala
pot po Koroški. Pred Katschberškim predorom sva zapustila avtocesto in
zapeljala proti prelazu Katschberg po stari cesti. Z vrha prelaza se nama je
odprl čudovit razgled na dolino pod nama. Uživala sva ob pogledu na skrbno
urejene hiše in njihovo okolico. Počasi sva dobila občutek, da je vse skupaj že
kar malo kičasto.
Komaj sva se
spustila v dolino, že sva se pričela vzpenjati na prelaz Tauern, kjer je poleg
vseh naravnih lepot še lepo urejeno naselje, iz katerega se na vse strani
vzpenjajo vlečnice.
Pot nama je
tako kar prehitro minevala, saj spričo vseh lepot včasih sploh nisva vedela,
kam bi gledala. Na Salzburškem, malo
pred Bischofshofnom, sva spet zapeljala na avtocesto in nadaljevala najino pot
pod gradom Werfen, ki se bohoti na visoki skali in nekako z viška pozdravlja
popotnike pod njim. Kot bi mignil, sva za seboj pustila še Salzburg in že sva
bila na Bavarskem.
Tu sva zopet
zapustila avtocesto in pot nadaljevala skozi manjša, a nič manj simpatična
mesteca in vasi proti Chiemseeju, ki se je kar naenkrat, v vsej svoji
mogočnosti, odprl pred nama. Nič čudnega, da mu spričo njegove razsežnosti
pravijo kar Bavarsko morje.
Dan se je že
nagibal k večeru, zato sva začela z aktivnim iskanjem prenočišča. Ob jezeru je
vse polno hotelčkov in pensionov, tako da to ne bi smela biti posebno težka
naloga .
Previdnost je potrebna le pri iskanju cenovno
sprejemljivega. Kot povsod so tudi tu cene na moč različne, niso pa vedno odraz
kvalitete. Kot sva ugotovila, se da dobiti sorazmerno poceni prenočišče, ki ti
nudi potrebno ugodje. Lahko pa za le malo večje razkošje - pogled na jezero in
novejše pohištvo - plačaš še enkrat več.
Izven Priena
sva uspela dobiti prenočišče z zajtrkom za 38 EUR v simpatični tipično
bavarski hiši, za katero je bil še velik
kamp. Soba je bila lepo urejena in čista, najbolj pa mi je bila všeč omara, ki je bila
poslikana kot naše kmečke skrinje.
Večer sva
zaključila ob masivni leseni mizi pred najinim prenočiščem, kjer nama je
gostiteljica postregla s pivom, pardon coca colo. Kljub najinemu slabemu znanju
nemščine sva uspela izvedeti, da je tudi njen mož, ki se nam je kasneje
pridružil s svojim pokritim vrčkom piva in pipo, motorist. Zjutraj nama je še
pokazal svoj motor. Verjetno ni potrebno poudarjati, da je lastnik BMW-ja. Kaj
pa naj bo, če je pravi Bavarec?
Spočita sva se
po obilnem zajtrku zapeljala do pristanišča in se z ladjo »Berto« zapeljala na
Herreninsel, kjer stoji prvi od Ludvikovih gradov, ki je čista kopija
Versaillessa.
Ne bi rad
govoril o bojda najbolj priljubljenem bavarskem kralju, ker sem slab poznavalec
zgodovine in bi lahko mimogrede natrosil kup laži. Lahko pa vam povem, da so
grad in vrtovi pred njim res čudoviti in vredni ogleda.
Plačilo za to,
da sva zgodaj vstala in bila praktično prva obiskovalca gradu, je bilo izjemno.
Doživela sva namreč lepoto grajskih vrtov v spokojnosti, še preden so tja
prispeli tudi drugi turisti.
Ko sva stopala
mimo mogočnih vodnjakov, so se le-ti pričeli vključevati in tako dodali še
zadnji čar lepoti vrtov.
Malo manj sreče
sva imela z obiskom gradu, saj so v zgodnjih urah vodeni ogledi le v nemščini,
na angleško vodičko bi morala čakati več kot dve uri. Tako sva bila z najinim
skromnim znanjem nemščine prikrajšana za celovito razlago, ki je morala biti
res dobra, vsaj glede na zadovoljne obraze ostalih obiskovalcev.
Kljub temu sva
razumela vsaj nekaj od razlage, ki je dopolnjevala čudovito opremljeno in do
potankosti izdelano notranjost gradu, ki se bohoti v marmorju in zlatu. No, če
sem malo bolj natančen, je tako izdelan manjši del gradu, saj je Ludvik II.
pred njegovo dokončno ureditvijo na žalost bankrotiral. Tako ni uspel dokončati
tega bisera, katerega postavitev in opremljanje ga je stalo več kot gradova
Linderhof in Neuschwanstein skupaj.
Polna vtisov
sva zapustila otok in se vrnila na »kopno«, kjer sva spet nadaljevala pot z
motorjem. Kratek čas po avtocesti, nato pa spet po stranskih cestah mimo Bad
Tolza, Penzberga in Murnaua.
Da ne bo
nesporazumov, ceste so res stranske, zato pa nič manj široke in urejene. Ves
čas poti po Bavarski sem imel občutek, da se voziva po Pokljuki. Povsod naokoli
je bila podobna pokrajina kot na tej naši visoki planoti, le da je bolj
poseljena in da so ceste bistveno boljše. Razlika je tudi, kot sva opazila že
prej v Avstiji, v urejenosti. Ne bi se rad ponavljal, ampak res je tu vsaka hiša
posebej lepo urejena, večina med njimi je tudi poslikana, opremljena s polkni
in drugimi lesenimi dodatki, ki dajejo vtis domačnosti in prijaznosti. Cele
vasi in mesta živijo za turizem. V vaseh so dobrodošli motoristi, pohodniki,
kolesarji, smučarji ... Skratka za vsakogar se kaj najde. Verjetno ni potrebno
poudarjati, da imajo največ od tega domačini, ki spretno tržijo to ponudbo.
V enem od mest
sva našla Mc Donalds, kjer sva se uspela spodobno in sorazmerno poceni najesti
in odžejati ( 8 EUR za oba). Tudi pri pregledovanju cenikov v tipičnih
bavarskih gostilnah sva ugotovila, da cene niso ravno pretirane v primerjavi z
našimi (mogoče 10-20% višje).
Med potjo proti
gradu Neuschwainsten sva naredila še manjši ovinek, do tako imenovane »bele
cerkve« v vasici Wiess. Mogočna cerkev, kamor se stekajo trume romarjev, se
bohoti v vsej svoji veličini na gričku, ki ga obdajajo obsežni travniki.
Po vročem
majskem soncu sva nadaljevala najino pot po Bavarski. Tik pred vasico Schwangau
sva daleč pred sabo pod visokimi gorami zagledala gradova Neuschwainsten in
Hohenschwangau.
V prijazni
vasici Schwangau sva najprej našla prenočišče, nato pa sva si privoščila
osvežitev pod tušem, motoristična oblačila zamenjala za bolj udobna in predvsem
manj vroča ter se podala na desetminutno vožnjo do parkirišča pod gradovi, kjer
sva pustila motor in se sprehodila, slabih dvajset minut, do gradu
Neuschwainstein.
Grad se nama je
med potjo navzgor vseskozi prikazoval v vsej svoji lepoti, na hribčku, obdan z mogočnimi
gozdovi in visokimi skalnatimi vrhovi gora v ozadju. Včasih so pa res vedeli,
kaj je lepo!
Tokrat sva
ujela angleško vodenje po sobanah, ki pa za razliko od prvega gradu niso bile
tako razkošno opremljene, a kljub temu nekaj posebnega, le nekoliko temačne.
Res pa je, da je grad na zunaj čudovit, za moj okus najlepši od vseh treh.
Po ogledu gradu
sva skočila še v bližnjo trgovino, kjer sva poskrbela za skromno večerjo in
pijačo ob njej. Polna vtisov sva povečerjala kar na balkonu sobice.
Po večerji sva
se, kljub utrujenosti, sprehodila še po prijazni vasici in se malo
razgledala po izložbah trgovin, nato pa
ob pijači na balkonu premlevala vtise zadnjih dveh dni.
Zjutraj sva
najino popotovanje nadaljevala mimo mesteca Fussen, ki sva si ga ogledala le od
daleč, nato pa za kratek čas zapeljala v Avstrijo skozi Reutte, kjer sva zavila
na cesto proti jezeru Plansee.
Takoj ko se je
prava gorska cesta, kot ustvarjena za
motoriste, pričela vzpenjati, sva naletela na zanimiv prometni znak. Na njem je
narisan motorist, v ozadju angel varuh, pod njima pa napis, katerega prevod se
glasi približno takole: »Daj svojemu angelu varuhu možnost!«
Nadaljevanje
vožnje po cesti naju je prepričalo o potrebnosti znaka. Kot sem že omenil, je
cesta res primerna za motoriste, ravno prav ovinkasta, dober asfalt ..., mogoče
le nekoliko ozka. Motorista kar kliče k pretiravanju in prehitri vožnji, tako
da verjetno res lahko kaj hitro uideš »angelu varuhu«.
Naslednje kar nama je vzelo sapo, pa je bila lepota jezera Plansse, ki je
našlo prostor med visokimi gorami, ki se dvigajo dobesedno z njegove obale.
Poleg tega je v jezeru odsevala zrcalna slika s snegom pokritih okoliških gora.
Pod vtisom lepot sva, kot bi mignil, preko prelaza Ameer, vstopila nazaj v
Nemčijo in prispela do gradu Linderhof, ki podobno kot Neuschwainsten leži med
gorami, le da ni tako blizu njih.
Tudi tu sva
imela srečo in sva za las ujela angleško vodenje po gradu, ki je edini od vseh
treh zgrajen in opremljen do konca. Grad sam je malo manjši od prejšnjih dveh,
vendar pa v lepoti za njima ne zaostaja. Notranjost je razkošno in okusno
opremljena. Strinjala sva se z vodičem, ki je dejal, da četudi večkrat obiščeš
ta grad, vedno vidiš nekaj novega. Ravno tako so v njegovi okolici lepo urejeni
vrtovi, v ozadju pa je še umetna jama, v kateri si je Ludvik II. dal zgraditi
privatno operno dvorano. Tudi pri opremljanju te jame ni skoparil in je
izdelana do zadnje podrobnosti. Vanjo je bila že takrat napeljana elektrika, s
pomočjo katere so osvetljevali jamo in s tem ustvarjali primerno vzdušje z
različnimi barvami reflektorjev.
Po ogledu vseh
treh gradov nama je ostala le še pot domov, ki pa ni bila nič manj zanimiva kot
vse, kar sva videla do tedaj. Prva zanimivost je bilo bližnje mestece
Oberammergau. Še eno od čudovitih tipičnih bavarskih mestec, kjer so praktično
vse fasade hiš, sploh v centru mesta, poslikane z zanimivimi slikami. Prav
neverjetno je, kako jim je uspelo obdržati podobo mesta, kakršna je bila
verjetno že pred davnimi leti.
Pot sva
nadaljevala preko Ettala, ki slovi po tamkajšnem samostanu, mogočni zgradbi
sredi mesta, nato pa sva se spustila nekoliko niže do Garmisch-Partenkirchna.
Od tod pa sva se ponovno dvignila in skozi prijetno alpsko pokrajino pri
Mittenwaldu zapustila Bavarsko.
Tik pred
prelazom in zimskim športnim središčem Seefeld sva na enem od parkirišč tik ob
cesti naletela na zanimivo skulpturo. Na njej so vpisani vsi prejemniki
olimpijskih medalj na igrah, ki so se odvijale tudi na teh pobočjih, v zaledju
Innsbrucka, leta1964.
S prelaza v
dolino se cesta strmo spušča in povem vam, da je spust s Korena proti Beljaku
mačji kašelj. Ob desni strani ceste je več zasilnih »zaustavljišč«, kamor lahko
zapelješ, če te zavore pustijo na cedilu. Stare in sveže sledi na njih pa
pričajo, da se to ne zgodi tako poredko.
V zadnji
polovici spusta je na enem od ovinkov restavracija, ki sama po sebi verjetno ne
bi bila nič posebnega, če ne bi imela sončne terase, s katere se ponuja čudovit
pogled na dolino reke Inn pod njo. Ob prelepem pogledu je še okus kavice boljši
kot
običajno. Po
najinem mnenju Avstrijci namreč ne znajo skuhati dobre kavice, seveda tudi
Nemci glede tega niso nič boljši.
Po krajšem
postanku sva po avtocesti švignila mimo Innsbrucka, nato pa zopet zavila v bolj
prijazno alpsko pokrajino in se preko Kitzbuhla in Mittersila povzpela do
predora Felbertauren.
Pokrajina okoli
naju nama je nudila prelepe poglede. Čeprav sva bila v zadnjih dneh vajena
takih pogledov, so nama lepote vedno znova jemale sapo. Vsepovsod okoli naju so
bile visoke gore, katerih vrhove je še pokrival sneg, malo niže pa so se
bohotili mogočni gozdovi in prostrani travniki, po katerih so posejane
posamezne kmetije, nekatere v strmih pobočjih, kot bi jih kdo naslikal. Prelep
pogled pa so dopolnjevale prijetne vasice in meseca ob cesti. Preko strmih sten
so se spuščali nešteti hudourniški slapovi.
Na enem od
parkirišč ob cesti med Lienzem in Spittalom, kjer sva pretegnila noge in si
malce odpočila, sva srečala možaka, ki je, po
najini oceni, moral imeti krepko preko 70 let. Kljub temu je z veliko
mero vitalnosti do tja prišel s skuterjem. Iz predala pod sedežem je izvlekel malico, h kateri je sodil tudi
kozarec kislih kumaric. Kar med malico si je ogledoval najino Pan Europeanko,
ki mu je bila hudo všeč. Še bolj pa mu je godilo, ko sva pohvalila njegov
skuter. Povedal je, da z njim rad potuje po bližnji okolici in da mu njegovih
125 ccm popolnoma zadostuje za hitrost, s kakršno se vozi.
Rada bi še
poklepetala z njim, pa sva obadva komaj sestavila zadovoljivo obvladanje
nemščine za klepet, pa tudi čas naju je že malo priganjal. Poslovila sva se od
prijaznega gospoda in nadaljevala pot po pred dvema dnevoma prevoženi avtocesti
skozi karavanški predor nazaj domov.
V prekratkih
dveh in pol dnevih sva videla ogromno lepega in niti za trenutek nama ni bilo
žal, da sva si izbrala to pot. Verjetno je k temu pripomoglo tudi lepo sončno
vreme, ki je bilo morda kar pretoplo za prve dni maja. Pa kaj bi to, bolje kot
da bi naju pral dež.
Veliko lepot si
nisva uspela ogledati, a nič zato, saj se bova še vrnila, odkrivala nevideno in
ponovno uživala v že videnem.
Pa še malo
podatkov o poti in stroških:
-
prevozila sva okroglih 1000 km
-
porabila sva 230 EUR (gorivo, hrana, prenočišča, vstopnine….)
Ni komentarjev:
Objavite komentar